Lite tankar om speglar.

Jag började fundera lite idag på gymmet. Jag gillar inte riktigt deras speglar, tycker att jag ser ut som en köttbulle i dem, ungefär. Så då har vi alternativen - antingen ser jag ut som en plufsig köttbulle och speglarna här hemma är förskönande (mycket mycket möjligt, visst säljer antagligen speglar man ser bra ut i bättre än de som visar sanningen?), eller så är de rädda att folk ska sluta träna om de ser snygga och vältränade ut. Har de i så fall inte tänkt över alternativet att man blir mer motiverad av att känna sig vältränad och snygg (att se framsteg, helt enkelt) och att ser man plufsig ut trots att man inte ens var det när man började, och att man ändå tränat i flera månader, så blir man kanske mer omotiverad? Hm. Kan i och för sig säkert fungera som motivation för många med - "Nu ska plufset bort!!". Personligen ska jag nog undvika dessa speglar, och känna efter hur det känns istället. Är ju trots allt det som är det viktiga.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?