Ridbar ridbana!

Ja, jag fick aldrig någon chans att rida i snön, men idag regnade det och var så pass många plusgrader att det faktiskt, för första gången på väldigt länge, gick helt okej att rida på ridbanan! Mjukt i marken och inte någon is. Härligt!! Skrittade först runt lite för att känna efter, ett tag sedan jag red, och sedan gav vi oss ut på en liten skogsväg och sedan tillbaka. Han hade lite myror i benen och därför tänkte jag att det är lika bra att passa på medan marken är så pass att han faktiskt skulle kunna springa av sig lite, och därför longerade jag honom en stund. Jädrar vilken krutponny det blev! Haha. 100 bocksprång och bakutsparkar, minst. Måste varit skönt att kunna både trava och galoppera ordentligt för första gången på så länge; som sagt är det ju i princip omöjligt även i hagen, om han inte ska vricka benen av sig (vilket jag är glad att han är klok nog att undvika). Söthäst! Hoppas nu att det håller sig så pass varmt ett tag nu då om det inte ska snöa... Men ja. Man ska inte precis ha för stora förhoppningar på sånt där.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?