Godaste moset!

Måste ju dela med mig av något av det godaste jag vet just nu, som dessutom är så himla lättlagat; blomkålsmos. Nom nom. Lyx för mig dessutom som inte brukar ha tillbehör av det slaget till maten längre. Nämnde jag hur gott det är förresten? Jag tycker inte ens om blomkål, haha, så prova det!

Recept för 4 portioner

1 blomkålshuvud
2 dl grädde
50 g philadelphiaost
Salt & peppar

Skär blomkålshuvudet i buketter och värm under tiden grädden med en klick smör i en kastrull. Lägg i blomkålen och salta, låt stormkoka 5-10 min under lock. Rör om emellanåt, se så det inte bränner vid. Ta bort  från spisen när blomkålen är mjuk och mesta vätskan kokat in.
Mixa tillsammans med osten till mos. Smaka av med salt och vitpeppar.


Två usla mobilbilder på två goda måltider :) Kan ätas både till lyxigare mat som pepparbiff med vitlökssmör (hemmagjort, såklart) eller mer till vardags med, som här, lite chorizo.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?