Och så har jag ridit!

Red ute på gärdet vid hagarna idag. Gick faktiskt bra! Fallino har varit ganska dum mot mig senaste tiden när jag ridit, efter att han kom på att han tydligen kan skrämma mig (jag har ju vart med om så många olyckor och nu när det är halt och äckligt och asfalt och diken överallt är det ingen höjdare..). Något jag hatar är hästar som står på bakbenen, och det har min fina lilla ponny aldrig gjort. Förrän efter att vi flyttade till vårt nuvarande stall för ett år sedan. Märkligt. Men det har gått i perioder, och på sommarhalvåret är jag mycket modigare av någon anledning. Flänger runt barbacka och sådär, inga bekymmer.

Men men, idag gick han på riktigt snällt, försökte bara vara bångstyrig tre gånger, och alla räckte det med att jag var bestämd och lite arg. Som jag beslutat redan innan - jag måste våga vara lika bestämd på ryggen som på marken. Jag vet ju om att jag har bra balans och så. Det är mest obehaget av att sitta på en häst som håller på sådär som jag inte vill veta av. Usch. Men nu hoppas jag på en helomvändning i det här. Jag blir modigare och bestämdare igen, och Fallino lite mer sympatisk, haha. Var dessutom första gången idag på vääääldigt länge som vi ens kunde trava ordentligt. Och han tuffade på som ett litet tåg, haha. Fast ändå lugn och lyssnade. Skönt.

Imorgon blir det lastträning igen och sen kommer hovslagaren. Dock har han redan hunnit skjuta upp tiden en halvtimme så kanske hinner rida en stund där emellan. Förresten har snön nästan redan försvunnit? Undrar vart den tog vägen... Det har ju inte precis töat.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?