Träning och tramsig häst.

Igår morse drog jag till gymmet och körde för första gången sen i måndags, innan jag fick ont i ryggen. Tänkte att det var värt ett försök eftersom jag inte känt av den på bågra dagar. Och jag har fortfarande inte känt nåt efter igår! Jippi! Blev en stund på crosstrainern, fast inte så länge för jag hade inte fått i mig så mycket frukost så orkade inte riktigt. Sedan blev det styrka mage, rygg och bröst. Skönt.
Sedan städade jag äntligen efter festen i torsdags... Glas, flaskor, burkar och popcorn överallt. Någon direkt hjälp fick jag inte, men jag ville få det gjort och igår var enda chansen jag hade att kanske kunna få hjälp. Men men.

Red ut en sväng igår. Blev så himla trött och ledsen på Fallino... Han har börjat hålla på igen när jag rider, dummar sig. Dessutom ännu värre; nu har han kommit på ett sätt som han nästan kan få av mig på. Och han kommer lyckas någon dag. Jag har redan trillat fram på halsen en gång. Han hoppar först upp med frambenen, och sedan sparkar han bakut med bakbenen. Mycket effektivt. Och så försöker han vända och tramsar hela tiden. Så jävla tråkigt när man bara vill rida ut en mysig, avslappnande runda för bådas skull. Istället blir det ett helvete.
När vi väl kom tillbaka, fortfarande hela och efter att ha tagit oss runt hela rundan jag tänkt mig (ja jag är envis och vägrar ge mig.. Även om jag blir arg och ledsen på vägen) red jag in på ridbanan och efter en stunds idiotier även där lyckades vi faktiskt trava runt ett tag, i åttor serpentiner och skänkelvikningar. Utan trams. Så då fick det räcka för dagen. En stunds duktighet. Wow...
Fattar inte vad problemet är. Efter alla år utan såna idiotier börjar det när vi flyttat till ett nytt stall. Är han sur för att det inte är jag som mockar åt honom längre? Suck. :(




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?