Naturkraft.

Just nu läser jag den här boken; Naturkraft: om naturens lugnande, stärkande och läkande effekter av Mats och Åsa Ottosson. Den ingår i kurslitteraturen i vår coachingkurs och var grunden till naturresan/lägret förra veckan som jag inte var med på. Inte läst mer än två kapitel än, men det är mycket intressant och man kan känna igen det mesta av egna erfarenheter. Den handlar alltså om naturen och dess inverkan på oss och vår hälsa. Hur man kan känna sig så avslappnad och tillfreds bara av att vistas i naturen, oavsett om det är i en park eller ute i skogen. Vilken positiv inverkan naturen har på oss, allt från småbarn på dagis till gamla på äldreboende. Intressant och mycket tänkvärt! Att vistas i naturen borde vara mycket mer självklart för oss.



På fredag ska vi redovisa om en vetenskaplig artikel vi läst, inom ämnet samband natur - hälsa. Ska bli spännande, fast har inte läst min än. Tänkte läsa mer i boken först... Men författarna nämner faktiskt just studien jag ska redovisa om. Kan berätta mer om den sen, om jag kommer ihåg.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?