En sjuklings dilemma.

Tror febern har gått ner lite nu. Skönt. Men känner mig lika tung i huvudet och bedrövlig för övrigt. Så nu är frågan - stanna hemma, vila och bli frik idag, eller släpa sig till stallet i någon timme? Borde verkligen, inte kunnat vara där på ett par dagar. Behöver inte ens rida, hade tänkt ge pållen lite massage, stretcha och kanske longera. Hade helst velat låta honom springa lös på ridbanan men grinden som gick sönder i vintras är inte fixad än, så det blir lite svårt. I vårt förra stall brukade jag låta honom springa lös och bralla av sig på lite vettigare underlag än hagen åtminstone någon gång i månaden. Lite svårare om man inte kan stänga till ridbanan... Men kan väl för all del lägga en bom där eller något. Jag kan vara ganska påhittig när jag vill, förutsättningen är ju i alla fall att det är ledigt där.

Blir nog stallet ändå. Lika bra, även om jag blir sjukare så blir i alla fall samvetet lite lättare. Min älskling.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?