Mat mat mat. Ge mig mat.

Kommit in i en jobbig period nu igen, vill bara äta hela tiden, även om jag redan är mätt eller kanske till och med mår illa. Känns väldigt logiskt, eller hur..? Nja. Men så är det. Kanske är efter helgen? Söndag: BK (inte ens Kids Meal, fick för mig att äta ett helt jäkla vanligt.. Lyckades inte så bra. Dog lite.) och popcorn på kvällen. Ja, lagade faktiskt mat med, men ändå. Igår, redig mat men nästan en hel påse chips på kvällen... Ååh. Och så allt vin. Dumma dumma kolhydrater. Förstör allt. Måste bli striktare igen. Fast vore gott med popcorn ikväll... Nej! Jo. Suck.

Just det, maten jag lagade igår som var så god. Tog ingen bild på tallriken och inte på själva gratängen innan jag lade den i matlådor.. och sedan ser det ju inte så gott ut längre. Så ingen bild. Men föreställ er.

Men, så här gjorde jag: Stekte lite champinjoner. Stekte 500 g nötfärs, hade sedan i hackad tomat och lök. Sedan fick jag den briljanta idén att ha i det sista av min Philadelphia och en skvätt grädde. Tänkt och gjort. Knäckte i 2 ägg också. Salt och peppar, kom på att jag glömt ha i vitlök. Vitlökspulver. I med allt i en ugnssäker form, på med riven ost, icke snåla. Lade några skivor bacon ovanpå. En skvätt ost till kunde inte skada. In i ugnen i 200 grader i... jag vet inte. 20-30 minuter? Tills det såg fint ut med färg på baconen och smält ost med lite fin färg där med. Ät. Njut och skryt för dig själv vad bra du kan vara på det där med mat.

Det dumma med att få 3 matlådor över är att man är ju i princip tvungen att äta bara det närmsta dagarna. I alla fall om man inte har någon plats i frysen, som jag. Och då kan man ju inte hitta på och laga annan god mat. Typ roligare att laga än att äta ju!




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?