Bäst med häst.

Idag och alla andra dagar så var min finaste Fallino det bästa.
Först och främst var han jätteduktig när hovslagaren var och skodde honom. Han blir bättre och bättre för varje gång! Ändå har det tagit så här lång tid, fyra år har jag haft honom, och han var helt förstörd vad gällde hovslagare när jag köpte honom. Hatar ilskna, våldsamma hovslagare, de förstör så himla mycket... Främst för sig själva. Så att det blir värre och värre för dem varje gång. Inte så klokt. Sådana borde inte få hålla på med djur eller hästar... Även om de kanske kan sko bra (på en häst som står blickstilla hela tiden, i alla fall).

Sedan var han även hur duktig som helst när vi red ut efter att de nya skorna satts på. Han bråkade inte en enda gång! Och han har blivit en riktig bråkmakare sedan vi flyttade till det nya stallet för ett halvår sedan... Mycket märkligt faktiskt. Men han börjar bli bättre och jag bryr mig inte längre. Han får bråka om han vill, men jag ger mig inte så det tjänar aldrig någonting till. Men idag var han bara pigg och rolig. Muppig på ett bra sätt! : )





» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?