Stallsnack.

Vart stallmöte idag, drog ut lite på tiden dock så hann inte rida innan bussen gick hem igen utan bara en liten rykt. Sades egentligen inte mycket som hade med mig att göra - ska ske en hel del förändringar i stallet med rutiner och kostnader, men det berör inte mig då jag har sagt upp min boxplats där och ska flytta ut precis innan ändringarna träder i kraft. Ridhuset, som skulle vara klart för att ridas i till jul, sades nu vara klart inom en månad. Hoppas verkligen det, så jag hinner använda mig lite utav det innan jag flyttar (har min box till sista februari) och kanske komma igång så smått igen. Är ju halvt omöjligt att rida någonstans nu; ridbanan är frusen och som en bucklig isbana, och det är hårt och halt mest överallt, så i vilket fall är det skritt som gäller vart man än rider. Påfrestande, inte minst för hästarna som knappt kan röra sig i hagarna, där det verkligen är knöggligt och hemskt.

För övrigt ska jag åka iväg och titta på ett nytt stall idag, trots att jag snart ska flytta från det nuvarande har jag nämligen inget att flytta till ännu. Hehe. Men jag hoppas verkligen att det här är bra, det låter åtminstone så i teorin. Bra pengamässigt, närmare och med bra med bussförbindelser och bra cykelväg, verkar finnas bra ridvägar i skogen i närheten, uppvärmd sadelkammare... Listan är lång med allt som låter/verkar bra. Nu återstår att faktiskt se allting, uppleva det! Håller tummarna så hårt. Gör det gärna ni med.

Så här fint är förresten Fallinos ändå relativt nytvättade täcke just nu.. :P




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?