Dålig på det här.

Jag är verkligen inte bra på det här, att uppdatera med jämna mellanrum. Det blir allt eller inget! Men det får vara så. Ibland har jag inget att säga, och ibland, som nu, har jag så mycket att jag inte ens hinner. Upptagen av livet!

M var här i helgen och vi har rett ut allt och nu kör vi! Äntligen känner jag mig säker. Känner att jag kan hänge mig, inte fundera för mycket. Känns underbart. Under helgen har vi spelat Alfapet, gått på stan, lagat tacos, sett film (hemma och på bio) och i söndags åkte vi ut till stallet och han hängde med när jag red och red själv en stund också. Eller ja, skrittade av Fallino som gick som en hund bakom mig hela tiden så att det blev svårt att ens fånga det hela på bild.

Våra tre pojkhästar som gått på bete ett braaa tag nu fick i söndags äntligen flytta upp till stallet igen, och det är så himla skönt! Slipper man gå/cykla nästan 2 km, över E18, för att ta sig till hästen, sedan gå/rida upp till stallet, rida eller göra vad man ska där, sedan gå tillbaka med hästen för att sedan gå/cykla tillbaka upp till stallet och busshållplatsen. Där sparar vi in en timme! Visserligen har jag större delen av sommaren, fram till för snart en månad sedan, enbart haft med hjälm och träns ner till betet och sedan ridit ut barbacka, när jag ända redan varit på den sidan E18 där de bättre ridvägarna är. Men nu vill vi komma igång med lite mer seriös ridning! Tills vintern kommer och det inte kommer gå, då det utlovade ridhuset som skulle börja byggas i våras inte ens har påbörjats.... Suck. Och ändå ska stallhyran höjas? Även om hästarna gått ute dygnet runt sedan maj och knappast kostat ett öre men vi ändå betalat full stallhyra för dessa månader?
Ursäkta min bitterhet... Hade bara hoppats slippa leta efter nytt stall igen. Blä. (Här någonstans tappade jag lusten och glömde bort vad jag egentligen skulle skriva..)




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?