Måndag och mat.

Skoldagen idag bestod av coaching och motiverande samtal (MI) på fm och på em kost och hälsa. Friskvården i Värmland var där (eller 2 av deras anställda) och svamlade. Efter en och en halv timmes svammel gav jag och Katrin upp (jag hade redan somnat tre gånger) och drog hem. Blir så irriterade på alla som håller på och rekommenderar SNR (Svenska näringsrekommendationerna från Livsmedelsverket...) och då blir allt de säger skit. Tyvärr. Speciellt när de säger att svenskarnas största problem och orsaken till övervikt att vi inte äter de rekommenderade 500 g frukt och grönt om dagen. Så om vi fortsätter leva på socker och stärkelse men lägger till ett halvt kilo äpplen om dagen blir alla smala och alla problem löser sig...?

Var och handlade mat förut (smör <3) och nu håller jag på och lagar LCHF-pizza på ett recept jag hittade här. Ska bli spännande!




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?