Härlig, ledig dag - sol, stall, snart ss..träning.

En skön dag idag, redan. Vaknade, åt frukost, åkte till stallet. Tog det lugnt, myste med, masserade, promenerade och löslongerade Fallino i det fina vädret. Han var superfin och såg inte alls stel ut någonstans. Bockade eller sparkade inte bakut en enda gång. Efteråt fick han gå ett antal varv på den lilla inhägnade volten med bommar; så att han måste lyfte ordentligt på alla benen och se vart han sätter ner fötterna. Duktig var han. Sen blev det mer rykt, stretch och så fick han på sig det tunnaste stalltäcket under regntäcket. Vill inte ha en jättelurvig häst känner jag, plus att det är viktigt att han håller sig varm om baken.

Kom hem och gick och handlade på Hemköp; bl.a. 2 paket ägg (10-pack för 10 kr ♥), svamp, lök, bacon och kyckling. Blev sugen på Flygande Jacob men ska ju åka bort imorgon em och kommer inte hem förrän måndag kväll.. Så får väl bli då! Har nämligen kvar matlådor av gårdagens lunch (som visserligen inte blev så god... men i alla fall; mat som mat!).

Nu är jag alltså hemma igen, har ätit (sen) lunch och ska plugga någon timme innan jag ska bege mig ner till gymmet. Idag blir det crosstrainer och sedan styrka armar + ben.





» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?