Slänger skor omkring sig, dummern.

Jaha, så kom man till stallet och idiothästen tyckte att tjohoo, jag vill inte gå in, så jag springer åt andra hållet istället med grimskaftet flygandes och en matte som inte har en chans att hålla i. Suck. Jaha, där springer han runt och tycker att han är skitrolig. Smart nog har han i alla fall blivit så att när han trampade på grimskaftet stannade han och backade, så det höll sig helt faktiskt. Nämnde jag att när han sprang iväg flög en sko av också? Dubbelsuck.

Så det blev rykt och sedan lös på ridbanan. Bästa är att han verkligen lyssnar till mitt kroppsspråk nu, och vem behöver longera när hästen ändå springer runt en på en fin volt och lyssnar på minsta lilla? Duktig påni. Lite tricks också, sedan gick vi in, slängde på ett fleecetäcke och gav oss sedan ut på promenad. Han var duktig, och vädret så fint. Pratade med hovis och han sa att han kunde komma imorgon, okidoki. Nu ikväll skrev att nej, det blev fel, han kunde ikväll eller på torsdag... Suck. Ingen ridning imorgon heller, när jag är ledig, utan först på torsdag när jag går i skolan till 16... Hm. Nåja, hoven var inte söndrig åtminstone, hoppas den håller sig till torsdag kväll nu också bara.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?