Småätandets återkomst.

Är så himla dumt när jag är sjuk och hemma. Då kommer mina småätarfasoner ofta fram igen. Man går och tänker på vad man har att äta, vad man är sugen på, vill mest ha något att tugga på. Vid sådana tillfällen har jag oftast tuggummi till räddning, men självklart tog de slut lagom till helgen (och inte orkar jag gå och köpa nya).

Så, vad har jag ätit idag?
• 1 liten tallrik (typ 2-3 dl) a-fil med frön, hasselnötter och kanel.
• Oj, och så en likadan till när jag kom hem från stallet (och frukosttallriken stod kvar på mitt rum där jag ätit, och det luktade så ljuvligt av kanel).
• Lagade ju M's favoriträtt (stuvade makaroner och falukorv....) i fredags, och det blev matlådor över som han glömde ta med. Så, alltså lite falukorv och kanske 1 dl stuvade makaroner (bara för att det ändå låg i samma låda och det är lite tråkigt att tugga i sig enbart korv enligt min åsikt). Men bara den lilla mängden pasta fick mig illamående av mättnad. Blä.
• Köpte dessutom hem en före detta favoritdryck från Kivik (björnbärsdryck, om jag inte minns fel) till helgen och M's ankomst (men självklart drack han aldrig av den) så har druckit några glas sådan också. Men - vad tusan - inte god längre!! Smakar bara socker.. Blä.
• Sedan blev det skafferigenomgång (i tankarna) och jag fann en påse med blandade, saltade nötter. Alltså, förlåt mig, men blä igen. Varför salta nötter som är så goda i sig att man knappt kan äta dom? Blev alltså en liten skvätt sådana ändå innan det tog stopp.
• Och nu? Tja... Förra veckan kostade mina gamla favoriter, OLWs Stjärnor bara 10 kronor på Hemköp. Kan erkänna att jag köpte hem mer än en påse sådana; bra att ha hemma! tänkte jag. Men, enbart en finns nu kvar, orörd, oöppnad. Så kvällens utmaning: låta bli att öppna och äta ur denna sista påse! Tyvärr tror jag inte jag kommer orka ta den utmaningen på allvar. Och det värsta är att jag inte ens tycker att dom är goda längre... Fasen. Borde poppa mig lite popcorn på spisen kanske. En liten kastrull. Det borde ju vara bättre?

Största frågan jag ställer mig själv nu: Varför är det bara en av alla de här grejerna som jag ens har tyckt varit gott på hela dagen? Är inte det knäppt, varför stoppa i sig saker man inte ens gillar eller som smakar bra? (Och varför har jag ätit mellanmål typ hela dagen?! Förutom att jag kan skylla åtminstone lite grann på att jag är sjuk.)





» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?