Ryggbesvär, från ingenstans.

Är något fel i min rygg. Började med lite småvärk i ländryggen i söndags. Inte så konstigt efter att ha varit ute och gått i mer än 3 timmar. I måndags var jag på gymmet och pga känningen i ryggen tränade jag alltså bara armar och ben. Senare den kvällen började det göra så fruktansvärt ont i högra sidan av ryggen att jag inte visste vart jag skulle bli av. Hur jag än låg/satt/stod så gjorde det lika ont. Till slut ringde jag och väckte mamma, gråtandes... Ringde senare till sjukvårdsrådgivningen där jag fick höra att det lät som ett ryggskott och att jag skulle ta lite fler värktabletter och försöka sova. Efter att ha läst om ryggskott på deras egen hemsida kom jag själv fram till att ingenting stämde överens med det jag kände, utöver nyckelordet "smärta". Men jag gick och lade mig med en varm vetekudde i svanken. Lyckades somna, vaknade sedan igår utan någon känning alls i ryggen. Bara illamående och huvudvärk kvar, som höll i sig hela dagen.

Men. Idag börjar det kännas igen. Ontontont. Tagit smärtstillande men nu måste jag snart till skolan, hur länge jag nu orkar vara där vet jag inte. Borde ta mig till vårdcentralen eller akuten kanske? Om inte annat så kanske jag åtminstone kan få lite starkare tabletter utskrivna..

Eller så kan det bara bli bra av sig själv? Jag har inte råd med någon kiropraktor. Enda gångerna jag anlitat en sådan har varit till min häst... Sån lyx kan en hästägande student inte unna sig själv. Lite får man väl tåla, menar jag. Heh. Hoppas jag inte börjar böla i skolan bara.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?