Galet god mat.

Jag slutar nästan aldrig att förvånas. Hur kan all mat jag lagar bli så fantastiskt god?
Utmanade mig själv idag. Gjorde blomkålssoppa med purjolök i, och jag tycker inte det minsta om någon av dessa ingredienser. Ändå - soppan blev hur god som helst!! Förstår inte. Jag är amazing, helt enkelt. Eller något i den stilen. Har jag kanske äntligen kommit på vad min talang är?! Jag har alltid sagt att jag har ingen talang för någonting, överhuvudtaget. Men, mat kanske? Tur för mig och de få förunnade som får äta av min mat!

Lagade efter storkoket på soppa även en kycklinggryta som blev ännu godare! Så den blev det till kvällsmat idag tillsammans med lite broccoli, mums! Bjuder på receptet ↓ (soppan en annan dag.)
4 portioner (fast till mig blir det bara tre.. och för en storätare/vanlig karl skulle det väl bli två!)

3 kycklingfiléer
En skvätt champinjoner (så mycket du känner för)
2-3 vitlöksklyftor
Smör att steka i
2 dl vatten
1 kycklingbuljongtärning
2 dl grädde (vispgrädde, mums!)
Salt och peppar
1 näve basilika


Skär kyckling och svamp i bitar och hacka vitlöken. Stek sedan tillsammans i smör i en stekpanna ca 5 minuter. Tillsätt sedan grädde, vatten och buljong. Koka upp och låt puttra en stund. Salta och peppra. Strimla basilikan och rör försiktigt ned i grytan.
Servera med grönsaker och eventuellt ris eller pasta om du äter kolhydratrik kost.





» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?