7 potentiellt intressanta saker om mig

1. Jag gick naturbruk med inriktning häst på gymnasiet, på en internatskola i Skåne, där det går folk (bönder & hästfolk) från hela landet. Bollerup är namnet. Mycket fina år. Visserligen bestämde jag mig sista terminen för att inte jobba med hästar trots allt (efter alltför många olyckor och sjukhusvistelser som bara blev längre och värre) så behövde jag det. Bo borta, bland bara vänner och hästar. Underbart.

2. Från det att jag var tio år har jag haft ätstörningar. Jag har dock kommit upp i normalvikt nu och trivs bra med mig själv. Men det finns ändå alltid där i bakhuvudet. Störningar är verkligen rätt ord - man har inte något normalt förhållande till mat och ätande längre och man är fixerad av sin kropp. (Fråga gärna om ni vill veta något mer)

3. Jag har även varit mycket deprimerad i perioder, det har gått upp och ner sedan högstadiet, men det har aldrig varit så mycket upp som sista halvåret, eller sedan juni förra året rättare sagt.

4. Innan dess grät jag sönder mig själv eftersom mitt hjärta (och mitt liv, kändes det som) var krossat. Och jag undrar om jag någonsin kommer kunna glömma.

5. Jag är superblyg. Eller jättesocial. Det beror på. Eller; det går en fin gräns. Ta ett steg fram mot mig, gå över gränsen och få mig att prata - sedan går det inte att få tyst på mig.

6. Jag överlever inte utan musik. Jag har ganska bred musiksmak, och lyssnar på mycket som andra tycker är lite udda. Men överlag kan jag väl säga att de genrer jag ägnar mest uppmärksamhet åt är Alternative, Folk, Indie, Rock, Pop, och en hel del hårdrock slinker lätt in då jag är uppfostrad med det :)

7. Innan jag började läsa Litteraturvetenskap hade jag knappt hunnit läsa något vettigt på flera år, och sannerligen ingen klassisk, djup litteratur! Haha. (Dock har jag alltid varit intresserad av och älskat att både läsa och skriva.)

Japp, that's it. Fråga på om det är något! :)




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?