Första veckan i nya stallet.

Här följer en bildbomb från veckan som gått samt lite kort text om dagarna.

Måndag.
På morgonen åkte vi till nya stallet med Fallino, jag fixade och donade hela förmiddagen och kom i ordning med alla våra grejer. Fallino var så cool precis hela tiden.

Åkte sedan hem och åt lunch innan jag kom tillbaka för att titta till min stjärna och gå en promenad med honom. Då såg det plötsligt ut såhär: (Men promenad blev det.)


Tisdag.
Plötsligt väldigt fint väder och ungefär 10 grader varmt. Red ut på upptäcktsfärd i nästan 2 timmar. Blev lite svettig. Fick gå naken i solen till kvällen.


Onsdag.
Åkte ut tidigt och denna dag var det dimmigt. Nu släppte vi ihop Fallino med hans nya kompis Eminem, en sockersöt arabvalack. Gick väldigt lugnt och sansat till, lite lukta, några pip och sedan var det bra.



Kom tillbaka på eftermiddagen och red ute på det stora gärdet som vi får lov att rida på när det inte är sommar.

Torsdag.
Fint väder igen. Red ut och höll på att inte komma hem igen, haha. På grund av dåliga kartor och sånt där, inte på grund av Fallino. Var ute i tre timmar... Men gick i alla fall bra hela tiden med massor av miljöträning, och Fallino brydde sig i princip inte om någonting. Duktig ponnyhest.


Fredag.
Dressyrade ute på gärdet. Gick fint. Känns overkligt med så stora fina ytor att röra sig på! Nästan 100x400m.


Helgen.
Igår lördag fick han (och jag!) vila så jag kom bara ut och mockade och fixade. Idag blev det en tur upp på Berglöfs bana (inga travhästar i sikte! Förutom i hagarna då, men ingen förspänd..) och, eftersom det var fortfarande var fruset och isigt på så stora bitar där red vi sedan hem igen och körde 20 minuter ute på gärdet. Lite läskigt att rida i tunneln under motorvägen, men bara för att den är enbart 2,5m hög så man får typ ligga ner över hästens hals och hoppas på det bästa, haha! Duktig häst har man i alla fall. :)




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?