Världens bästa häst (jag vet att jag är tjatig)!

Red igår i lugn och ro ensam på den nyharvade ridbanan (känns som att den skulle behöva skötas lite bättre/oftare) och Fallino var en sån himla gentleman! Superduktig, lyhörd och inte ett dugg bråkig eller jobbig. Gick fint i både skritt, trav och galopp, även om han fortfarande är lite jobbigare i skritten ibland (mestadels mitt fel, vet inte varför men jag har så länge tyckt att det är svårt att rida ordentligt i skritt.. :P men har börjat jobba mycket mer med det och det går framåt!) Galoppen kändes underbar! Dock är han lite knasig i galoppfattningarna och ska gärna sparka bakut både i fattningarna och sedan efteråt med så att det blir fel/korsgalopp. Så de gångerna bryter jag bara av och försöker igen. Men sen helt plötsligt så sköter han sig perfekt och allt klaffar. Känns som att det kan vara en kombination av lite slarvig ridning från min sida och att herren försöker lösa upp spänningar han har i korset.. Den som visste. Han göra dock nästan aldrig så ute! Märkligt.


Då vi ridit på banan nu tre dagar i rad får det bli en lång uteritt idag i det fina vädret! Så kan vi båda busa av oss lite. Har ju letat upp lite bra rundor man kan ta också.

Just det, var ju och tittade på ett stall i Lövnäs igår. Det blev lite jobbigt.. Var väldigt bra, och boxen är 14 kvm, stor och ljus med vattenkopp och hela köret. Det fanns många stora fina sommarhagar som de växlade mellan, MEN. Vinterhagarna var ungefär en tredjedel av den Fallino går i nu... Så, större box eller större hage? En kvart kortare resväg, nära till tre ridhus, bland annat Equality Lines anläggning där det tydligen bara kostar 200 kr om året att få rida om man hjälper till under tävlingarna. Ett litet mysigt stall med plats till max 8 hästar. Stor mysig, UPPVÄRMD sadelkammare/fikarum där det fanns bord, stolar, kylskåp, mikro... Verkligen lyx på vintern. Vi har ingenstans att varken värma oss eller gå på toa där jag är nu, och sadelkammaren är så kall att grejerna fryser. Dilemma, dilemma. Men det handlar om bekvämligheter för MIG. Det viktiga är ju att Fallino har det bra. Och han vill inte gå i en minihage större delen av året. Oavsett om stället ägs och sköts av en veterinär. Gah. Om hagarna bara var större hade det inte varit någon tvekan... Nåja. Han har det bra där han är nu. Och ridhuset verkar vara på gång.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?