En tisdagsmorgon.

Vaknade i morse tio i nio då jag ställt alarmet. Var ganska pigg, inte så zombieaktig som jag brukar vara. Men kände mig bakis?! Nåja. Skrev genast en lista med saker jag ska göra idag (eller, den skrev jag innan jag somnade, nu skrev jag bara upp vilken ordning) och satte igång med dagen!

Har just avklarat punkt 3, frukost (gammaldags, ekologisk filmjölk med nötter och frön, samt en kopp citron- och ingefärste med en tsk honung för halsen) och har börjat med punkt 4; att skriva upp mina mål med min träning och mina nya vanor överlag. Så inspirerande! Det jag skrev igår känns verkligen bra. Inte ens tänkt på det på länge, men tror minsann jag blivit kvitt min ätstörning! Äntligen, efter inte mindre än 10 år. Det måste vara därför det känns bra att gå in för ändringar i kost- och motionsvanor med hälsa som mål istället för ohälsa (svält, smalhet). Så himla skönt!

Vädret får gärna klarna upp lite snart, tills jag ska till stallet i alla fall! Ber åtminstone om uppehåll då.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?