Helgen bjöd på både bra och dåligt.

Men mest bra. Eller? Hade en superrolig helg i alla fall! Eller en superrolig lördagkväll/natt främst. Men.... mitt roliga ledde till att någon annan blev hemskt ledsen och i söndags for jag iväg 160 kilometer till denna person. Har en sån beslutsångest och är så hemskt förvirrad nu så att det inte är klokt! Nåja, det är väl en av de negativa sakerna. Men här fokuserar vi ju numer på de bra! Så tyvärr.

I morse när jag skulle in till stan för att åka buss i två och en halv timme hem till mig igen, satt en vithårig farbror med långa ögonbryn vid busshållplatsen. Han började prata med mig, frågade om jag gick i skolan, och trodde att jag gick i gymnasiet. Det tar jag som en komplimang!, sa jag men berättade att jag går på universitetet i Karlstad. Sedan berättade han om sin tid på Lunds Universitet när han var ung. ("Man säger att det här ska vara den bästa tiden, men nej, tacka vet jag mina dagar nere i Lund!") Det var fint.

Nu ska jag gosa med min katt som har saknat mig, sedan sova och imorgon är det skola igen... Efterlängtat men nu när tiden väl är inne... Hade gärna varit ledig en vecka till. Minst.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?