Stallsnack: rymlingar och nya hästkompisar

Var mycket spännande i stallet idag. Först när jag gick av bussen såg jag att alla hästarna stod och stirrade åt samma håll, och javisst, där ute på fältet var det något som spatserade runt. Med min dåliga syn trodde jag det var någon som red, men sedan såg jag att det var en liten ko.. Som kommit ut ur sin hage (de går i en stor lösdrift bakom hästarnas hagar) och nu var på väg hem igen. Hästarna växlade mellan att stå fastfrusna och glo med svansarna i vädret och att springa en runda i sina hagar innan de återigen stannade för att titta på den farlia lilla kon. Jag ringde tjejen som äger en av hästarna i stallet och just nu jobbar där, och berättade läget. Och medan jag pratade med henne såg jag hur just dne här tjejens häst hoppade ut ur sin hage... Då kon gått ner i diket mellan sin och hennes hage. Där sprang Bea, fram och tillbaka i gången mellan hagarna, lilla tosan som hon är. De andra hängde på. Såg ganska lustigt ut, haha! Nåja, kossan måste ha kravlat in i sin hage och hem till sin flock igen för den syntes inte till mer.

Det är mycket spännande över lag som händer nu i stallet; i fredags flyttade det in en ny häst bland våra stora - en liten söt c-ponny. Sunny heter hon (så nu har vi 2 Sunny i stallet, fast den andra kallas visserligen för "Sanni") och verkar vara en liten pärla. Är en liten kille och hans mamma som har henne, och en tjej som är medryttare. Det som är mest spännande är att på onsdag så ska vi släppa ihop Fallino och den här lilla sötnosen! Jag får bara hoppas att Fallino uppför sig, men han verkar väldigt sällskapssjuk så för hans eget bästa är han snäll. De hälsade på varann idag i stallet faktiskt, och ingen av dem pep eller någonting (och Fallino kan vara en riktig liten kärring ibland..) så förhoppningsvis går det bra på onsdag också. Det finns ju gott om plats i hagen i alla fall, och det kan ju vara kul om de kan roa och aktivera varandra lite.

Lisa

Solberg? Alltså Solbergs gård?



Där står ju min häst också!! :D

2010-02-01 • 21:03:15 | http://www.lisasfanclub.se
Lisa

Aha!

Jag är inte där så himla ofta eftersom Norps går på lösdrift ;)

2010-02-01 • 21:21:08 | http://www.lisasfanclub.se
Lisa

Skimmeln som inte är en shire.

Hon är finast <3

2010-02-01 • 21:38:20 | http://www.lisasfanclub.se



» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?